Christchurch 24 januari - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jaap en Bri - WaarBenJij.nu Christchurch 24 januari - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jaap en Bri - WaarBenJij.nu

Christchurch 24 januari

Door: Brigit

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Bri

24 Januari 2018 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Waar we gisteren enerzijds onder de indruk waren van de aardbevingsgevolgen voor de stad. En aan de andere kant ook een beetje teleurgesteld waren in wat Christchurch te bieden heeft, hebben we vandaag onze mening bijgesteld. We hebben een top dag gehad in Christchurch.
Opnieuw een warme zonnige dag en dus prefect weer om de stad van boven af te bekijken. De keuze was: of het schiereiland op met de auto en vervolgens klimmen naar het uitkijkpunt op de berg, of de shuttlebus nemen naar de gondel en ons eenvoudig naar boven laten brengen. We hebben de gondel genomen.
En wauw !!! Wat een uitzicht.
Aan de ene kant de verschilllende baaien die het schiereiland rijk is met uitzicht op de verschillende bergtoppen. Aan de andere kant uitzicht over de miljoenen stad Christchurch. Geweldig.

Dat Christchurch echt de poort is naar Antarctica, ontdekten we in het Internationaal Antarctic Centre, dat we ‘s middags bezocht hebben. Wat een prachtige films en expositie hebben ze daar. En hoe gek het misschien ook klinkt, we hebben er echt veel nieuwe dingen geleerd. Echt hartstikke leuk. En we hebben nog niet eens alles kunnen zien, omdat we er om 18 uur uitgegooid werden.
Kortom een fantastische dag om Christchurch vaarwel te zeggen. Geniet nog even mee met de laatste plaatjes en filmpjes.