Dunedin 21 januari - Reisverslag uit Otakou, Nieuw Zeeland van Jaap en Bri - WaarBenJij.nu Dunedin 21 januari - Reisverslag uit Otakou, Nieuw Zeeland van Jaap en Bri - WaarBenJij.nu

Dunedin 21 januari

Door: Brigit

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Bri

21 Januari 2018 | Nieuw Zeeland, Otakou

De dag begon niet goed, maar oooooo wat werd ie mooi !!
We hadden een mooie dag Otago schiereiland bedacht, maar begonnen met regen en heftige mist.
Dus geen fraaie baaien en mooie vergezichten. Daarom met iets cultureels begonnen. Een bezoek aan het enige kasteel dat Nieuw Zeeland rijk is, Larnach Castle.
Een prachtig gerestaureerd kasteel met een trieste familie geschiedenis van de voormalig bewoners in de 19e eeuw.
We konden helaas niet genieten van de vergezichten die de bewoners ooit hadden, maar ook de vergezichten in de mist doen veel moois vermoeden. We hebben ze voor de indruk erbij gedaan voor het geval jullie mochten denken dat de camera verkeerd stond ingesteld.
Echter geluk bij een ongeluk is dat het, zoals zo vaak, ‘s middags open trok en alsnog mooie vergezichten bood.
Maar het moois was ook, dat we prachtige witte lepelaars hebben zien broeden, koning albatrossen scherend over het water voorbij zagen komen en honderden meeuwen broedend op nesten zagen.
Maar de klap op de vuurpijl vandaag was wel dat we pinguïns hebben gezien. Tegen het einde van de dag zagen we ze zo uit zee komen. Geweldig !!!
Vier kibbelende geeloog pinguïns en daarnaast een aantal broedende blauwe (dwerg) pinguïns.
En dat alles onder toeziend ook van een kolonie zeeleeuwen en zeerobben.
Top! Wat geweldig om dit allemaal mee te mogen maken.
De pinguïns hebben we op foto en op film, maar je moet wel even blijven kijken.

• 21 Januari 2018 - 13:27

Daan Burgman:

Wat hebben jullie een wisselend weer joh. maar gelukkig klinkt het genieten door in jullie reisverslag.

Cecile en ik wensen jullie nog een paar fijne dagen toe voordat de thuisreis moet worden begonnen.

Je moet maar zo denken dan zijn er weer andere maffe Nederlanders die het stokje van jullie overnemen.

knuf
    d

• 21 Januari 2018 - 16:10

Moeder Kuijt .:

Wat een mooie foto.s weer allemaal hebben jullie kunnen maken , schitterend !!

• 21 Januari 2018 - 21:58

Edwin Aalderink:

Wat een fantastische foto's, genieten nog van de laatste dagen in het mooie Nieuw Zeeland.

Veel plezier en we hebben genoten van jullie reisverslag met de mooie beelden en prachtige teksten.

Groetjes Fam Aalderink

• 25 Januari 2018 - 22:23

Anita:

Ook weer heel bijzonder....