Bluff 18 januari - Reisverslag uit Bluff, Nieuw Zeeland van Jaap en Bri - WaarBenJij.nu Bluff 18 januari - Reisverslag uit Bluff, Nieuw Zeeland van Jaap en Bri - WaarBenJij.nu

Bluff 18 januari

Door: Brigit

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Bri

18 Januari 2018 | Nieuw Zeeland, Bluff

Met het ingaan van onze laatste week Nieuw Zeeland hebben we de Nieuw Zeelandse Alpen achter ons gelaten en bevinden we ons op het uiterste puntje van het Zuidereiland.
Waar we een aantal weken geleden het noordelijkste puntje op het Noordereiland hebben aangedaan, Cape Reinga, dachten we na honderden kilometers toch ook het meest zuidelijke puntje te moeten aandoen. En zo zijn we beland bij Stirling Point, daar waar Highway 1 begint da wel eindigt in het dorp Bluff. Een dorp waar alles in het teken staat van de containervaart en oestervangst. Wat betreft de containers is het Rotterdam in Madurodam.
Verder dan hier kun je niet gaan, tenzij je de oversteek doet naar bijvoorbeeld Stewart eiland, maar dan verlaat je dus echt het Zuidereiland.
Als bewijs van het einde van het eiland een kort filmpje en op verzoek van mijn broer naast natuurschoon, ook menselijk schoon op de foto.

• 18 Januari 2018 - 16:03

Carlo Zwartendijk:

Yeah! Leuk hoor om jullie ook op de foto te zien! Vandaag zware storm in Nederland, her en der flinke schade, geen treinverkeer, veel snelwegen afgesloten en dan jullie gewoon in zomerkleding zien....
    goede reis.

• 19 Januari 2018 - 21:35

Moeder Kuijt :

Ja heel leuk om jullie effe te zien op de foto , nou jullie hebben heel wat mooie dingen gezien