Te Anau 16 januari - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Jaap en Bri - WaarBenJij.nu Te Anau 16 januari - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Jaap en Bri - WaarBenJij.nu

Te Anau 16 januari

Door: Brigit

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Bri

16 Januari 2018 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Vanmorgen zijn we op tijd uit Wanaka vertrokken voor een tocht door het Alpengebied om vanmiddag te eindigen in Fjordenland. Ook nu weer een prachtige reis. Het leek op sommige stukken wel alsof ze de berg daar hadden gespleten om de weg er door heen te kunnen laten lopen. Boven op de pas zag je in de verte Queenstown liggen.
Voor Queenstown hebben we Arrowtown bezocht. Dit is een oud gouddelvers stadje, waar nog een aantal oude cottages bewaard gebleven zijn. Het stadje met winkels is nagebouwd maar je krijgt een indruk van hoe het er toen uit gezien moet hebben. Op doorreis zeker niet onaardig om aan te doen.
Na Queenstown loopt de weg kilometers langs het meer (Lake Wakatiputi) waar Queenstown aan ligt en heb je prachtige vergezichten over het water naar de bergen.
Te Anau, waar we nu zitten, is het dorp van waaruit je het Fjorden gebied in kan trekken. Dit staat voor morgen op ons programma. We zijn heel benieuwd vooral omdat we al heel veel geweldige foto’s van Fjordenland gezien hebben. We duimen vanavond dat we dat morgen ook gaan zien, want .......er is storm en regen op komst. Dus: “we keep our fingers crossed”