Wanaka 15 januari - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Jaap en Bri - WaarBenJij.nu Wanaka 15 januari - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Jaap en Bri - WaarBenJij.nu

Wanaka 15 januari

Door: Brigit

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Bri

16 Januari 2018 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Het merengebied waar we zitten wordt omringd door de bergen van het Aspiring National Park. In de winter een geweldig oord om te skiën en nu dus om zomersporten te beoefenen als, wandelen, klimmen en mountainbiken. Dat laatste is niet zo onze sport en vooral niet op die steile hellingen met keien en rotsen.
De keus is dus snel gemaakt.
Vandaag maken we een tocht naar een van de bergtoppen in de omgeving. En zo gaan we onder de strakblauwe hemel waar de zon hoog aan de hemel staat de tocht aan. En bij aanvang weet je al dat er onherroepelijk een moment komt waarop je denkt:” vind ik dit leuk?” Of:”wie had dit ook al weer verzonnen?”
En dat moment komt op deze tocht een paar keer voorbij. Maar met flink zweten en zo nu en dan heftig protesterende kuiten bereiken we de top. En zoals altijd is de beloning geweldig.
Ook voor jullie vanaf de top een 360 graden vieuw over het gebied.
En als je Nieuw Zeeland bij zulke vergezichten nog niets vind, dan vrees ik dat het ook niet meer gaat komen. Mooier dan dit kunnen we het niet maken.
En na het genieten volgde een evenzo pittige afdeling, maar enkele uren waren we weer op zeeniveau.
Ter ontspanning hebben we de lavendelvelden aangedaan, waarin je je per direct in de Provence waant.
Echt Nieuw Zeeland is heel Europa in een.