Fox Glacier 13 januari - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Jaap en Bri - WaarBenJij.nu Fox Glacier 13 januari - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Jaap en Bri - WaarBenJij.nu

Fox Glacier 13 januari

Door: Brigit

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Bri

13 Januari 2018 | Nieuw Zeeland, Fox Glacier

De ochtend begon helaas niet zoals gepland. Geen stroom en dus geen licht en dus geen water voor een kopje koffie. Brrrrr.
Er was door de storm en regen een boom op de electriciteitsdraden gevallen en het hele dorp zat dus zonder stroom. En de eigenaar vertelde dat niemand wist Holland het nog zou duren. Dus snel en kort douchen, want als het water op is, dan kun je alleen maar onder de koude straal.
En dan buiten: grauwe grijze wolken en een gestaagvallende regen. Hmmmmm, daar gaat onze tocht over de gletsjer.
En ja hoor, als we ons een goed uur later melden, zijn er vanwege de weersomstandigheden geen tochten, geen heli luchten, etc.
We kunnen wel met de gids de tocht doen tot aan de gletsjer. Niets vermoedend schuiven we aan bij de groep die al zit te wachten en dan blijkt al snel dat hetzelfde tocht is die wij gisteren al zelf gedaan hebben. Nou ja, we gaan toch en hopen iets te horen over de omgeving die we nog niet weten.
En dat is ook zo. Onze vrouwelijke gids vertelt van alles over de natuur en de gletsjer en dat maakt de wandeling in de stromende regen een beetje goed. Gelukkig hebben we gisteren al de foto’s gemaakt, want door de regen en mist zijn er weinig mooie plaatjes te schieten.
Maar......er is ook goed nieuws. ‘s middags klaart het op, de wolken verdwijnen grotendeels en als goedmakertje genieten we die middag van een geweldige blik op de gletsjer en Mount Cook.
Top!! We krijgen er geen genoeg van, zo mooi is het en elke minuut is anders door de voorbij trekkende wolken.
Geweldig wat is dit genieten.
Daarna lopen we rond Lake Mathison, met op verschillende plaatsen uitzicht op het machtige rotsgebergte en de besneeuwde toppen.