Fox Glacier 12 januari - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Jaap en Bri - WaarBenJij.nu Fox Glacier 12 januari - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Jaap en Bri - WaarBenJij.nu

Fox Glacier 12 januari

Door: Brigit

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Bri

12 Januari 2018 | Nieuw Zeeland, Fox Glacier

Jippie, de wolken zijn eindelijk leeg, het is droog! De voorspelling is van korte duur zegt men, maar dat mag de pret niet drukken. Vandaag hebben we dan in elk geval gehad. En wat voor een dag.
Een prachtige route van Hokitika naar Fox Glacier. De natuur kent hier echt tropische planten en begroeiing en soms lijkt het of ze voor de weg zojuist een tropisch bos gekap hebben, waar we net doorheen kunnen.
Fox Glacier is een van de gletsjer uitlopers in dit gebied. Prachtig.
Het is ook echt een gebied van wandelaars en echte klimmers (althans dat doet de uitrusting vermoeden).
Vanmiddag tot aan de gletsjer uitloper gelopen. Jaap op zijn sandalen, want zijn bergschoenen druipen nog van het vocht, na het onoverkomelijke pootje baden in Hokitika. En ook een nacht op de kachel mocht niet baten. Nu zijn we al even met een föhn aan de slag omdat hij ze morgen echt aan moet. Dan gaan we onder begeleiding van een gids de gletsjer op en op je slippers wordt dat wel een uitdaging.
Ook hier heeft men erg te lijden gehad van het vele vocht, want sinds vandaag zijn de wegen rondom Fox weer opgengesteld.
Bofffen wij even.

PS we laden de video’s en foto’s op een later moment dit lukt nu niet, sorry

• 12 Januari 2018 - 11:02

Edwin Aalderink:

Goede morgen,

Wat hebben jullie mooie dingen gezien en meegemaakt. Het weer zit hier en daar wat tegen en Jaap wat een charmant gezicht (de poncho), maar dat mag de pret niet drukken !! Heel veel plezier, groetjes de Fam Aalderink