Kaikoura 8 januari - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Jaap en Bri - WaarBenJij.nu Kaikoura 8 januari - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Jaap en Bri - WaarBenJij.nu

Kaikoura 8 januari

Door: Brigit

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Bri

08 Januari 2018 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Hopelijk gaan we vandaag DE ervaring opdoen waar we alletwee naar uitkijken. The Whale Watch.
Bij het opstaan ziet de zee er kalm uit. Er staat wel wat wind, maar niet noemenswaardig. De man met ervaring denkt dat het allemaal goed gaat komen vandaag. Ik weet het nog niet eerlijk gezegd, maar vertrouw op de ervaring van de marine in deze.
Toch nemen we voor alle zekerheid een primatourtje. Baat het niet, schaadt het niet.
Aangekomen bij de Whale Watch zie ik het volgende op de borden:
Bad weather condition
Severe seesickness buy your pills at the counter
Wind 15 knots SW in the afternoon 15 nots NW
Seasing: 4
Ik vraag Jaap of hij gezien heeft dat er zeer grote kans is op zeeziek worden vanwege 4 m hoge golven.
Hij gelooft het niet en gaat zelf kijken.
En wat ben ik even later blij dat ik dat pilletje genomen heb.
Jeetje echt meters hoge golven, de boot klapt op de golven en om me heen zie ik iedereen groen en geel worden, hoor ik wel bekende geluiden van overgevende mensen en doen de eerste onaangename luchten de ronde.
Wij hebben nergens last van. Bijgeloof?
Naast me hoor ik alleen maar, dit is nu typisch die oceaan deining, heerlijk.
Zeker de helft van de boot heeft niets gezien, ook de Whale niet, waar deze reis helemaal om begonnen was.
De video en foto’s zeggen denk ik genoeg.
Voor ons was het echt een lifetime experience.




  • 08 Januari 2018 - 18:40

    Ellen Huisman:

    wat maken jullie veel mee. Allemaal prachtig om te zien.
    ik word al groen als ik naar de video kijk!! laat staan in zo'n bootje.
    ook ooit gedaan met Karel in Venezuela; never never never nooit meer.

  • 08 Januari 2018 - 18:58

    Tineke:

    zucht,.... liefs

  • 08 Januari 2018 - 19:30

    Josephien:

    Oooooo mooi!! wat een ervaring! Genieten!

  • 11 Januari 2018 - 15:05

    Anita:

    mooi hoor om dit in de vrije natuur mee te maken allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jaap en Bri

Welkom op ons profiel. Als je wilt kun je hier al onze reisavonturen in Nieuw Zeeland volgen. Jaap en Bri.

Actief sinds 18 Nov. 2017
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 12369

Voorgaande reizen:

04 December 2023 - 11 Januari 2024

Down Under Again

19 December 2017 - 26 Januari 2018

onze reis naar Nieuw Zeeland

Landen bezocht: