Nelson 6 januari - Reisverslag uit Saint Arnaud, Nieuw Zeeland van Jaap en Bri - WaarBenJij.nu Nelson 6 januari - Reisverslag uit Saint Arnaud, Nieuw Zeeland van Jaap en Bri - WaarBenJij.nu

Nelson 6 januari

Door: Brigit

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Bri

06 Januari 2018 | Nieuw Zeeland, Saint Arnaud

What a beautiful day !
Het wordt misschien wat saai voor julllie, maar ook nu hebben we weer een schitterende dag achter de rug. Op dit moment komt de regen met bakken uit de lucht, maar dat deert ons niet. We hebben vandaag weer een dag boven verwachting gehad,want dit hadden ze namelijk voor begin van de middag voorspelt.
En we hebben heel veel wolken gezien, maar ook heel veel blauw kortom we hebben een super dag gehad.
Tja wat dat betreft zijn we net Nederlanders want we moeten het er even over hebben. Over het weer.

Vandaag zijn we het gebied van de Nelson lakes ingetrokken. Een geweldig natuur gebied met 2 gletsjer meren.
De weg leidt ons via Richmond naar St. Arnaud. En even buiten St. Arnaud ligt Lake Rotoiti. Prachtig!
De dochter van de B&B eigenaren waar we nu verblijven (zelf berggids) had ons een wandelroute aangeraden, die we braaf gedaan hebben. Ze had al gezegd dat het de kortste track was in het gebied en waarschijnlijk vertrouwde ze ons niet veel toe, want na 15minuten waren we terug bij de auto. Beetje jammer, want veel lake hadden we toen nog niet gezien. En daarom hebben we er zelf een gekozen. En na de nodige inspanning brachten die ons wel de mooie plaatjes op het meer. Oordeel maar zelf.

Daarna wilden we Mount Robert Ridge op, omdat we gehoord hadden dat je van daaruit een spectaculair zicht op het meer had.
Dat werd pas echt avontuur. Zoals gebruikelijk in NZ hield het asfalt al snel op toen we het bordje Mt. Robert voorbij waren. Een zeer smalle onverharde weg slingerde zich langs de afgrond naar boven. En net toen we ons afvroegen of dit wel oké was en we wilden keren duidde een Kiwi ons dat dit echt de route was en we vooral door moesten rijden. “The view is spectacular, go om” Kiwi’s rijden echt met een noodgang naar boven en beneden, alsof ze allemaal een terreinwagen onder hun gat hebben, maar voor ons was het toch even wennen. Maar met wat zweterige handjes en niet teveel nadenken zijn we naar boven gekard.
En de beloning was er. Echt spectaculair!

• 07 Januari 2018 - 09:45

Martijn Platenkamp:

Prachtig! Alleen die regen mag wel wegblijven ;-). Veel plezier nog.