Wellington 3 januari - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jaap en Bri - WaarBenJij.nu Wellington 3 januari - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jaap en Bri - WaarBenJij.nu

Wellington 3 januari

Door: Brigit

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Bri

03 Januari 2018 | Nieuw Zeeland, Wellington

Gisteren en vandaag de laatste twee dagen op het Noorder eiland. En hoewel ons waarschijnlijk nog een hoop moois te wachten staat vinden we het toch jammer. Het Noorder eiland is prachtig en het is jammer dat onze tijd er hier op zit. Morgen varen we over, maar nu eerst nog wat indrukken van Wellington.
Wellington is het hart van Nieuw Zeelands economie en regering en dat is te merken ook. Er bevinden zich hier heel veel bedrijven en banken en Wellington is een shop paradijs voor de liefhebber. Die kunnen hier echt hun hart ophalen met prachtige zaken.
Wij hebben ons echter op het “harbour district”, het regeringsdistrict en het “upper part” van Wellington gestort.
Aan de haven hadden we net geconstateerd dat er geen vis te spotten was, toen een aantal roggen voorbij kwamen. Het dolfinarium zou er jaloers op zijn. Man wat een beesten! En iedereen daar maar lekker zwemmen en kayakken, brrrrrr.
Met de “cable car “ zijn we naar het bovendeel van de stad gegaan. Prachtige huizen en duidelijk voor de upperclass. Veel dokters die praktijk aan huis hebben. En natuurlijk de universiteit bezocht, die qua gebouwen een beetje doet denken aan Leiden (sorry hoor, maar waar).
Vanuit dit deel prachtige vergezichten over de baai waar Wellington aan ligt.
Tot slot hebben we de Tweede Kamer van Nieuw Zeeland bezocht. Helaas geen tour binnen, daarvoor waren de kaarten al uitverkocht. Maar ja je kunt ook niet alles hebben.
We lezen dat julllie veel regen en storm hebben. Wel nu om jullie een indruk te geven: wij wennen in Wellington alvast aan het subtropisch klimaat dat ons vanaf morgen te wachten te staat.
Het is hier zeer zonnig, zo’n 30 graden maar wel klam. Met name dit laatste maakt dat het soms afzien is. Nou dat maakt die regen en storm toch wel weer een beetje goed toch?

• 03 Januari 2018 - 09:29

Edwin Aalderink:

Geniet de laatste dagen nog even op het Noorder Eiland en heeeel veeeel plezier op het Zuider Eiland.
    We zien de mooie foto's en verslagen tegemoet. Groetjes Fam Aalderink

• 03 Januari 2018 - 14:28

Moeder Kuijt :

Mooie foto,s allemaal hoor , heel wat gezien , nou bij ons het bar weer code geel heel harde wind , niks aan , heb dan liever een beetje vorst

• 03 Januari 2018 - 16:50

Corrie Paardekooper:

Waar ik Noordereiland schreef moet natuurlijk Zuidereiland zijn. Jaap en ik zijn voornamelijk op het Zuidereiland geweest en hebben genoten van Mount Cook, Milford Sounds, de steden, de Nieuw Zeelandse wijnen.

Wellington vonden wij ook prachtig, maar wat was daar veel wind en het was in dezelfde tijd echt geen 30 graden. Geniet van de oversteek en alles wat er weer op jullie afkomt