Vrijdag 22december in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jaap en Bri - WaarBenJij.nu Vrijdag 22december in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jaap en Bri - WaarBenJij.nu

Vrijdag 22december in Auckland

Door: Brigit

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Bri

22 December 2017 | Nieuw Zeeland, Auckland

Auckland begint, grauw en grijs, regenachtig maar wel tropisch warm. En terwijl iedereen in kerst stress de laatste inkopen doet, gaan wij relaxed met de bus een rondje toeren door de stad. Helaas bederft de grauwe lucht het uitzicht op de stadvanaf het water maar we hopen op betere tijden.
En het gezegde: Auckland is the city of 4 seasons in 1 day blijkt waar, want net na de middag zien we de zon en trekt het open.
Mooi moment om de Skytower op te gaan en de stad van bovenaf te bekijken. Met een noodgang brengt de lift ons naar de 51e verdieping en worden we onderweg een paar keer getrakteerd op uitzicht op de straat. Echt om je dood te schrikken. Echter het plaatje op 328 meter boven de stad is geweldig. Fantastisch om rondom te lopen en de stad van alle kanten te zien.
Maar we gaan nog hoger en hebben op de 60e verdieping een zo nog mooier uitzicht. Echt geweldig!
Niet om er sky-divend vanaf te gaan, want dat is de topattractie hier, maar gewoon om te genieten.
Daarna zakken we terug naar de begane grond en lopen richting de haven om daar net als al die Nieuw Zeelanders en mede toeristen te genieten van de laatste zon voor vandaag.
Morgen verlaten we Auckland en gaan we in noordelijke richting.
Maar voordat we dat doen nog een paar impressie foto’ voor de sfeer.

• 22 December 2017 - 13:39

Daan:

Geweldig dat jullie het zo naar de zin hebben. Volgens mij wordt het na Auckland noordelijker alleen maar mooier.

Veel plezier samen

groet van Cecile en Daan

• 22 December 2017 - 13:40

Truus En Piet:

Nu gaat het echt beginnen. Mooi uitzicht over de stad, wat een hoogte zeg!
    Geniet er van. We kijken uit naar het volgende verslag en foto's